familjochkånsbyte.blogg.se

Från början va vi han och hon. Tillsammans har vi blivit 2 barn och hon och hon. Pappa blir en hon. Tillsammans berättar vi om våra tankar runt köksbordet om vårt liv.

inte riktigt som planerat.

Publicerad 2015-10-23 12:33:00 i Allmänt,

japp dagen var den dagen jag hadde meddelat chefen på jobbet att jag måste vara borta i morgon. men bara 1 dag och att det är ett ärende jag måst på. 
 
nästa dag åkte vi i väg till kokkola på talterapin 
och det gick bra.
vi gick sedan till kaffeterian och åt en bakelse till kaffet. 
det var mysit jätte gott och vi tänkte att nu måste vi söka oss hemåt.
på hemvägen började jag skänna nogon smått magknip, men täkte det går om efter en stund.
när vi kom till nykarleby skulle jag in och handla smör.
 
jag var sugen på mera sött den dagen så till kaffet hemma köpte jag kokosbollar.
 
så vi kom hem gjorde kaffe åt smörgås. och barnen blev glad över kokosbollarna efteråt.
 
efter skände jag att jag måste lägga mig. 
den här magknipen blir bara värre och värre. 
 
min fru anade redan var det var. 
och sade.
- Det är blindtarmen vi ringer till sjukhuset.
 
och jag då sade förstås.
-Nej vänta med det, det går nog snart över.
 
men det gjorde de inte. 
camilla hadde sagt flera gånger nu ringer vi.
och sen ringde hon och vi fick åka in för att visa upp. 
 
de sade exakt samma som min fru sade innan.
-blindtaren är infekterad. vi tar några blodprov.
 
mätare och blodtrycks mätare och sådant visad min fru att jag hadde väldigt ont. 
det var bara det att jag trodde verklingen det skulle gå om. 
 
men det visade sej att det gjorde det inte. 
trevlig sjukkötare jobbade där den kvällen. så hon kom in och pratade på samma gång hon gjorde några tester som feber och bodtryck.
 
hon var väldigt pratsam det var samma som tog emot oss i dörren innan.
 
hon sadde att hon tyckte det var märkligt att det stod att det var en man som skulle komma in och när ni sadde att det var det namnet. 
 
man tittade liksom 2 gånger.
hon sadde att det var väldigt kul att få träffa oss hon hadde inte gissat att jag hadde varit man. 
hon berömde oss att vi är starka och sådant. 
 
det var jätte trevligt och jätte kul. 
sen kom svaren att infektionen var väldigt höga och vi måste till vasa akuten. 
jag fick någon dropp som gjorde att inte blindtarmen skulle hinna spricka på vägen. 
 
vi fick taxi.
jag ville ju camilla skulle följa med så vju tog egen bil. 
 
i vasa blev det mera blodprov och och sedan en massa väntan på olika kontroller. 
vi fick höra att jag skulle få ett rum och det fanns ett ledigt rum på patienthottelet åt min fru. 
 
vi fick ge varann hejdå pussen och natti pussen.
sedan for vaktmestaren och skulle visa henne sitt rum. och straxt efter fick jag mitt rum. 
 
jag kom upp till rummet fick en dropp påse till hängande och fick ett meddelande av camilla att hotellet var fullt. 
jag låg nervös över att hon måste köra så långt när hon är trött men hon skickade sen att hon sover hos mommo å moffa. jätte skönt att veta.
 
jag fick byta kläder till inte så fina kläder jag fick operationskläder brevid mej tills det är dags. 
och så sadde dom att jag ska försöka sova så länge det går dropp påsen ser till att inte blindtarmen spricker och den andre är för värken. 
 
och så var det dags jag fick hjälp med att byta till operationskläder och fick stödstrumpor och jätte big trosor. 
 
jag fick lägga mej tillbaka i sängen och de vek upp höga kanter och började rulla iväg.
jag blev mer nervös för varenda lampa som åkte ovanför huvudet. 
i hissen började pulsen dunka hårdare och jag kunde inte längre hålla tillbaka tårarna. jag möttes av personall klädda i gröna kläder och mössor på huvudet de gick en efter en och hälsade presenterade sej och sade deras uppgifter under operation. 
de såg ut att vara väldigt trevliga kvinnor allihop.
 
sedan åkte vi in i operations rummet och då blev jag nervös på nytt jag blev flyttad till en annan brits och fick stöd runt om och de knäppte något knäpp eller nåt på fingrarna jag fick något på huvudet och på var sida om huvudet. en massa sladdar och jag låg och stirrade in i en stor lampa. och härregud vad jag var rädd. 
sedan kom hon somska operera och presenterade sej och berättade vad som ska hända och hur hon ska göra. 
 
sedan fick jag lungnande och jag skände hur allt slappnade av jag fick en syre mask för näsan och munnen som jag trodde skulle vara bedövningen. jag blev nervös att den funkar ju inte. och så hörde jag någon seja nu söver vi patient nummer 1.
 
och jag tänkte är vi fler? och så blev allt tungt det skändes som om jag fick tyngre att andas och ett burrigt skännsla i huvudet och 4 timmar efter vaknade jag i en ny säng ett annat rum och nya skötare som presenterade sej. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här är länken till min frus blogg :) http://minmanblevkvinna.webblogg.se/

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela