familjochkånsbyte.blogg.se

Från början va vi han och hon. Tillsammans har vi blivit 2 barn och hon och hon. Pappa blir en hon. Tillsammans berättar vi om våra tankar runt köksbordet om vårt liv.

från uppvakningsrummet.

Publicerad 2015-10-23 19:11:00 i Allmänt,

 
vaknade upp 4 timmar efter,
ser en sköterska framför mej som frågar hur jag mår och tar bort syremasken.
 
jag vaknar upp och det skänns som jag bara sovit. 
 
konstig känsla skändes helt naturligt att vakna här. 
precis som om jag hadde lagt mej för å sova i detta rum från första början. 
men jag visste samtidigt att det hadde jag ju inte.
det är förstås råddiga tankar allt sammans. 
här hadde jag också mycket sladdar kvar som skall kopplas ur. 
 
de tog blodprov och hadde följt med så länge jag sov att allt var.
 
så jag skulle få flyttas upp till rummet igen.
och när jag var uppe kom en ny trevlig sköterska och frågade om jag behöver hjälp att kissa och byta kläder.
jag svarade att nej tack jag kan gå skälv efter en stund köterskan sade jag kommer tillbaka om en stund.
 
jag skulle nu gå på wc och byta kläder men nej.
till all förvånan slapp jag inte upp. 
 
det jorde ont att bara röra sej. 
skötaren kom tillbaka och sade hon förstår att jag inte slipper upp. 
så hon ville hjälpa mej att kissa från sängen.
men nej det ville jag inte så efter en stund skulle hon hjälpa mej upp när jag var redo. 
 
stunden kom att nu var jag redo hon hjälpte mej på sidan och sedan upp och sitta. 
 
värken strålade upp i axlarna sköterskorna bytte mina kläder så länge jag orkade sitta plötsligt blev värken så stark att jag fick svindel och tänkte svimma. 
de hjälpte mej tillbaka i sängen,
och smärtan i axeln blev bara värrevså jag kunde inte hålla gråten tillbacka.
 
och att gråta var en dålig ide det blev väldigt tungt att andas och gråten gjorde det bara värre att det nästan blev som panik men de kopplade snabbt in dropp och gav värktablet sen lungnade sedan efter en stund lungade sej allt. 
 
och vi prövade på nytt efter ett tag och då slapp jag upp ur sängen och skötaren höll mig i armen och lädde mej mot wc jag tyckte jag klarade mej rätt bra tilk jag tänkte gå in i dörrkarmen.
 
men skötaren styrde upp allt och jag kom mej till wc. första gången i livet jag behövde hjälp att gå in på toaleten. 
 
där kom den roliga delen att skötaren håxade på wc och sade högt.
-Åhå. 
hon skrattade till och sadde det hadde jag ingen aning om hon trodde att de bara hadde glömt ett A i slutet på namnet på min bed. 
 
ja många frågor kom och hon sade hon hadde ingen aning och hon tyckte det var häftigt. 
sedan kom äntligen min fru och barn och hälsade på. jag hadde väntat länge på min fru å barn. jag hadde velat ha min älskade camilla med mej hela tiden men det gick ju inte med jobb och skola, dagis.
 
men äntligen kom de. jag ville de inte skulle gå. jag ville följa med hem men fick inte.  men njuta av alla varma kramar och kyssar jag fick av min älskade fru hjälpte mycket och att hon bara satt och höll min hand. 
 
sedan blev de tvungen att åka hem.
 vi skickade via messanger hela kvällen och ringde till varandra. 
sedan fick jag höra att imorron skulle jag få eta riktig frukost och riktig mat. 
 
jag spolar storyn till morgondagen
och en skötare kom in med frukost hon kom till min säng och plötsligt. oj ursekta jag kom fel det står daniel här. 
hon vände om å jag ropade efter.
-Nej kom tillbaka. 
väntat 3 dagar på mar och den vänder framför mig. 
hon kom tillbaka jag sade det är nog åt mej. 
hon läste skylten ahaa ursekta det är nog meningen att stå daniela. och jag fick min mat och väntade sedan att få åka hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här är länken till min frus blogg :) http://minmanblevkvinna.webblogg.se/

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela