familjochkånsbyte.blogg.se

Från början va vi han och hon. Tillsammans har vi blivit 2 barn och hon och hon. Pappa blir en hon. Tillsammans berättar vi om våra tankar runt köksbordet om vårt liv.

redo för jobb :)

Publicerad 2015-11-05 12:22:17 i Allmänt,

japp då hadde man idag varit till hvc och vist upp magen efter operation. 
smältstyngen hadde inte smält så de tog dom bort och så fick jag lite längre sjukledigt efter det så på måndag e ja tillbacka :) 
 
och på samma gång fick jag tagit mina nya blodprov som skall till kvinnokliniken för nesta kontroll där och få nytt recept på hormoner. 
 
de mycket kontroller. 
inte vore det något om de var lite mindre än 1000 km att köra per gång. 
men det kunde ha varit längre. 
 
och så har jag fått hemläxor de ni. det får kan man också få i denhär processen. 
hemläxan e från talterapin då. 
att hålla ut ett (n) O ljud länge i en ljus ton så långt luften recker 2 gånger morgon och kväll. 
:) så skall jag börja mina mornar nu i en vecka sedan blir det en svårare uppgift till nästa vecka. :)  
för någon dag sedan ringde läkaren från h.fors om jag vill göra en stembands operation. 
när jag svarade tyckte han. 
- oj du behöver ingen operation det låter ju riktigt bra. 
jag var ju inne på att jag skulle ta den operationen. 
tidigare sade dom att det kan bli svårt att sjunga men annars har alla varit nöjda med operationen. 
nu när jag sade jag vill göra operationen.
svarade läkaren ja alltså det finns ju risk att man kan få en liten hes röst också till 20%
jag: -jaha alltså så det låter som man är hes hela tiden när man bara pratar?
läkaren: -  ja risken för det är ungefär 20% men det blir absålut feminimare röst. 
men det är du som bestämmer ska jag boka tid för dej eller behöver du mera tänke tid för annars tycker jag du har lyckats bra med rösteträningen. 
 
oj oj man försöker ju fråga hur hes kan man bli. 
det är svårt å fråga man vet ju hur man skulle fråga någon här att alltså kan det börja låta för jävligt eller bara sådär att ingen tänker på det? 
 
så nu har jag tänke tid till januari. 
ska jag, ska jag inte. de e ju ändå 80% chans att det lyckas. 
men då den där jäkla 20 % som skrämmer.
ja de vell att googla om man hittar ett fåtall som har gjort den här operatonen.
och se hur det gått för dom.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här är länken till min frus blogg :) http://minmanblevkvinna.webblogg.se/

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela