familjochkånsbyte.blogg.se

Från början va vi han och hon. Tillsammans har vi blivit 2 barn och hon och hon. Pappa blir en hon. Tillsammans berättar vi om våra tankar runt köksbordet om vårt liv.

just something :)

Publicerad 2015-11-13 19:28:23 i Allmänt,

Då var det hälj igen :)
ja man skänner ju att det börjar gå mot vinter. 
när man kommer hem e de ju inte bara att slänga sig på soffan en kvart. 
nu behövs det värme i batteriena så man får börja hålla elden igång i pannan. 
och sååå skönt att man har en gammal fin högfors att elda i också :) den är ju bara för mysig när man hör bruset och spraket och får skänna doften av jul. 
ja på något sätt doftar skänslan av jul när man äldar i den. :) 
i pannan nere i skälaren är det ju bara ett måste att elda i igent mys ingen doft av jul det putrar lite i batterierna. ja värmen kommer ju. 
och det är ju bra men drömmen för både mej och min fru är ju nog att få lägga in bergsvärme. 
så man slipper springa på med den där veden. 
 
från ett till ett annat. 
vad veckorna går fort och häljerna bara flyger iväg. 
det måste bero på mörkret man kör till jobbet tidigt medan det ännu är mörkt och sedan när man slutar och kommer ur hallen är det redan varit ljust och hunnit bli mörkt igen. 
det låter ju deppit men man måste göra det mysiga av sitoatione. 
telecempel nu får vi elda i vår öppen spis eller högforsen och ha tända ljus ute i lyktorna som ger ett mysigt sken. 
 
man talar om höst deprition men man måste ju se det ljusa med höstens mörker och kyla. 
nu har man ju andledning att shoppa vinterkläder :) det måste man ju ha. :D 
vinterskor :) det behöver man :D 
 
och så det fina i mörkret är ju alla tjärnor man får se i himmelen. och tjärnor kan vara romantiska :) jag minns när jag i början när jag dejtade min fru och forfarande bodde på varsitt ställe och hon saknade mej och jag henne. 
då kom jag på en ide med tjärnorna. 
jag bad henne gå ut och titta om hon kunnde se Karlavagnen och det kunde hon så jag var ute samtidigt och berättade det och att vi inte är jätte långt från varandra nu älskling tittar du på karlavagnen och vet du jag tittar också på karlavagnen. så skänner du min närhet vi tittar tillsammans på exakt samma stjärnor. 
 
så visst finns det mycket positivt med höst och vinter men de bara på olika sett. :) 
 
varför skriver jag det här? 
-ingen aning. lol :D
 
jag skriver antaglingen för att det bara skänns bra att skriva av sej lite. :) 
 
julen närmar sej med storm steg. 
de vell ändå det bästa med vintern att få köpa julklappar till min kära och se på när hon öppnar dem. 
samma med barnen att få titta på de små ivriga i väntan på tomten och se när dom springer och tittar efter så fort någon är dörren. och när de öppnar klapparna och visar ivrigt vad de fått. :) 
härliga tider. :D 
 
ibland vill man skriva något utan att igentligen ha något speciell tanke att skriva om.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: S

Publicerad 2015-11-17 20:19:01

Vill inte på något sätt vara elak, men kan du snälla försöka lära dig att skiva följande ord korrekt;
*känna - känner
* till exempel
* helg - helger - helgerna

Det underlättar läsandet så tack på förhand :)

Svar: ja ska försöka men telefonen krånglar när man skriver och kan ändra ord konstigt eller plötsligt tar bort ord och många märkliga sätt. stavandet kan jag erkänna att jag har läs och skriv svårigheter. jag vet ju inte var du är ifrån men det kan blandas in en del dialekt i mitt skrivande emellanåt. men jag ska försöka. :)
tankarvidettkksbord.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här är länken till min frus blogg :) http://minmanblevkvinna.webblogg.se/

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela