familjochkånsbyte.blogg.se

Från början va vi han och hon. Tillsammans har vi blivit 2 barn och hon och hon. Pappa blir en hon. Tillsammans berättar vi om våra tankar runt köksbordet om vårt liv.

Snöslask

Publicerad 2015-12-09 21:16:19 i Allmänt,

Snöslask ja det kan man seja, eller bara slaskigt väder är vell det närmare ordet. 
gissa om besvikna barn, ingen snö för att åka pulka eller att göra snögubbar. 
 
och aldeles mörkt ute. 
det regnar så det smatrar i plåten på huset skänslan e ju inte direkt jul skänslan utan mer att det är tidig höstregn.
 
men man ska ju se det positivt :) inget snöskuttande på infarten och man behöver inte båsta fram bilen när man skall från och till. 
 
men man får ju håppas på en sådär 30cm snö till jul åtminstone. :) ännu finns det tid för ändring.
 
och så har jag fåt höra något nytt och roligt. :)
Det är nämligen så att jag till våren redan kanske får byta juridiskt både namn och kön utan att behöva skilja sej.  
tidigare hadde jag hört att lagen skulle gå egenom först 2017.
 
ja man får byta namn utan att vänta till våren också men då endras giftermålet till bara partnerskap istället och för mej skänns 
giftermål väldigt viktigt. 
vissa sejer ju att gifta sej visar inget, att det är lika fint å bara leva tillsammans ändå. 
 
men min synvinkel på det hela är att man gifter sej som en kärleks gåva till varandra ungefär som att seja jag älskar dej på ett väldigt stort sätt. och ringen är symbolen att vi menar det. det är en kärleksförklaring till varandra. ett sätt att visa det på. 
och så är det en väldigt romantiskt dag man ger varandra en speciell dag att dela till sammans. 
en riktig stor bara du å jag dag. 
ja hur som hälst så är det viktigt för oss att få seja att vi är gifta. 
jag skänner mej stålt över att få seja jag är gift :) 
att få seja jag är lyckligt gift och har 2 underbara barn och värdens bästa fru. 
jag tänker ofta på min fru.
jag tänker på hur otroligt mycket jag älskar henne. hur vacker hon är. hon är väldigt vacker. 
norrsken på stjärnklar himmel är vackert. men även norsken på stjärnklar himmel över spegelblankt hav med spegelbild av det hela. är ingenting emot när jag ser i min frus underbara ögon. 
 
klåttigt väder å regn på jul är hur fin jul som hälst om man får fira den med den man älskar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här är länken till min frus blogg :) http://minmanblevkvinna.webblogg.se/

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela